Vrijdag 20 september: De terugreis naar Eindhoven

20 september 2019 - Schoonhoven, Nederland

Beste Mensen,

Aan al het goede komt een einde.
We vertrekken van Jerusalem naar Eindhoven om deze vakantie af te sluiten.

Opkomende zon

Na een goed ontbijt met gepakte koffers naar de receptie.
Die zou een taxi bestellen naar het centraal busstation van Jeruzalem.

We hadden flink gezocht op internet naar het verschil tussen per bus en per trein naar Tel Aviv vliegveld.
Maar aan elke vorm zaten wel wat beperkingen zoals overstappen en lang lopen met de koffers.

In de taxi troffen we een heel aardige chauffeur aan die op alle vragen van ons keurig en geduldig antwoordde.
Hij bood aan ons direct naar het vliegveld te brengen en daarop gingen wij uiteindelijk in.

Een zeer interessante reis omdat hij ronduit uit zichzelf vertelde over alles wat we tegenkwamen.
De verschillen in Arabische en Joodse wijken, bekeuringen, agrarische activiteiten en zelfs de natuur.

En rond 09.00 uur stonden we in de grote hal van vliegveld Ben Gurion, op zoek naar een bagagewagen en water.
Met wat omwegen kwamen we overal achter en verhuisden we naar hal G waar Transavia incheckt.

Het was een zeer levendige luidruchtige mensenmassa maar veel rustiger dan andere dagen i.v.m. de ‘zondagsviering’?
Vooral als er groepen binnenkwamen, van alle denkbare nationaliteiten, werd het zeer luidruchtig.

Het inchecken was even verwarrend, wij wilden z.s.m. van die koffers af maar dat kon pas later.
En vervolgens liepen twee vluchten door elkaar, die naar Amsterdam en naar Eindhoven.

En geen 10-tallen mensen maar 100-den rond 11.00 uur voor de vier balies met groot groen logo.
Als er mensen zijn die in 1 minuut inchecken en anderen in 10 minuten dan krijg je zoiets als irritaties.

Daarna wij weer uit op een stevige boterham want eten in het vliegtuig zal wel even op zich laten wachten.
Vervolgens door een rumoerige bagagecontrole gevolgd door een digitale paspoortcontrole.

En om 13.30 uur aan boord hetgeen vlot en netjes verliep, alles keurig op tijd.
Het duurde even voor we vertrokken, er was geen motorwagen beschikbaar om het vliegtuig terug te zetten.

De vlucht was fantastisch, overal zon boven een mistige damplaag en vaak glashelder zicht op de ‘aarde’.
Fascinerend hoe je de eilanden, heuvels, bergen en rivieren dan kunt zien en later steden en landvlakken.

Om 17.50 uur onze tijd geland in Eindhoven airport, temperatuur 20 graden Celsius en zonovergoten mooi.
Er zaten daar 2 douaniers de paspoortcontrole uit te voeren voor ca. 200 reizigers, niet echt opbeurend.

Huib haalde ons op en we stonden al snel in Tilburg bij Gertjan om een computer op te halen.
Om die kleine meid niet te laten ‘ontvlammen' haalde Huib de spullen op bij de voordeur en niet L of J.

Onder weg verhaalde Huib over alle politieke ontwikkelingen waar wij vluchtig van gehoord hadden via internet.
Pikante details over Prinsjesdag, de affaire Halsema en, belangrijker, de verafschuwde moord op een advocaat.

Hoe het Ministerie van ‘hogerhand’ de publieke opinie straffeloos manipuleert via de bevriende kritiekloze massamedia.
Niet iedereen is bekend met het feit dat wat hogerhand zegt minder belangrijk is dan wat ze niet zegt.

Met een hongergevoel waren we even over 20.00 uur thuis.
Snel enkele boterhammen uit de vriezer halen en opeten en daarna het hoogstnoodzakelijke opruimen.

Daarna samen in de kranten gedoken en genoten van wat we niet gemist hebben: het Nederlandse krantennieuws.
Al met al een geweldige ervaring opgedaan spraken we samen af.

Groeten,

L&J

1. Joke & Henri:
    29 september 2019
    Het weer van vrijdag 20 september 2019 in Nederland:

Het was een zonnig en warm weekend. In het noordoosten startte de zaterdag lokaal met mist, maar verder was het de hele dag stralend zonnig. Zondag begon het overal zonnig, maar nam in de middag vanuit het zuiden de bewolking geleidelijk toe. Vooral zondagavond was er kans op onweersbuien. Het werd zaterdag 20-25 graden en zondag 22-26 graden. Ook 's middags was het op veel plaatsen al aangenaam nazomerweer. Da's leuk thuis komen toch?
  2. TREES:
    22 november 2019
    Heel intressant allemaal,die verre reizen maakt kan veel verhalen. Ben nieuwschierig naar je foto,s
  3. Liesbeth & Jan:
    22 november 2019
    klik voor de foto's maar eens recht bij iedere dag
    En anders op Foto's.