Donderdag 12 september: Geen bus naar Kafarnaüm en strandwandeling

12 september 2019 - Kafarnaüm, Israël

Er was bewolking om 07.00 uur!

Gisteravond heeft L zitten uitvogelen waar we met de bus kunnen komen.
Van M kregen we de tip een app te downloaden om dat te vereenvoudigen.

Vandaag zouden we naar Kafarnaüm, dat kun je op veel manieren schrijven en uitspreken.
Dat kan lopend, per fiets, brommer, auto, bus en per ‘Jezusboot’.

Op internet was de bus route uitgewerkt, in 24 minuten 17 km afleggen met lijn 142.
Wij zaten om 08.40 op de bus te wachten op het busstation in down town.

Opvallend was dat er ’s-Morgens een bus gaat en ’s-Middags 3.
Geen commerciële lijn dus.

We hebben in vijf kwartier alle ca. 450 bussen ziens langsrijden.
Achteraf bleek dat het nummer van onze lijn was veranderd van 142 in 52.

De volgende bus 52 zou om 12.53 uur gaan, dat was ons te veel van het goede.
We hebben bus 52 dus wel zien weggaan maar zonder daarin de ‘pelgrims’ uit Schoonhoven.

Daarna teleurgesteld naar ons favoriete koffietentje maar de exploitante was er niet.
Met haar 83-jarige vader naar het ziekenhuis bleek later.

Koffietentje 10.06.17Koffietentje 2                 10.07.51

De gebeurtenissen achterhaalden ons vanmorgen in plaats van dat wij ze bepaalden.
Het zal zo moeten zijn zal J zeggen, en dat geloven wij onmiddellijk.

Daarna naar het water gewandeld en de ‘vogelvisvangst’ gevolgd en vastgelegd.
Een kleine witte reiger en een ‘roerdomp’ (lijkt het?) die met elkaar bekvechten om de nog zwemmende oogst.

Vechtend om de oogst                 10.35.412019-09-11 10.42.282019-09-11 10.42.37

In het centrum heerlijk een lokaal gerecht gegeten met appelsap inclusief bubbels.

Daarna weer naar het busstation en Turkse koffiegedronken bij ons favoriete tentje.Koffietentje 3                 10.07.04

De eigenaresse waarschuwde morgen niet na 12.00 uur te reizen: dan begint de sabbat.